Seiteninhalt

22 km
Moeilijkheidsgraad:
gemiddeld

De wandeling begint op het voornaamste treinstation van Neustadt an der Weinstrasse. Ga linksaf, steek weer over via de stationsbrug die leidt naar de "Alter Viehberg", volg deze straat totdat je naar rechts kan in de "Waldstrasse" die je volgt totaan de bosrand. Op een winderig pad verlaat je het klooster aan de rechterkant en volg de rode cirklemarkering die je langs de “Nollensattel” leidt, waarna je snel het woud bereikt. Na de “Speierheld” blokhut ben je nu op het “Hohe Loog” gedeelte, ga verder totdat je het “Hohe Loog” boshuis bereikt, waar je de top van de Kalmit kunt zien, je volgende mijlpaal. Ga door met het volgen van de rode cirkelmarkering totdat je uitiendelijk de parkeerplaats “Hahnenschritt” waarna je, met nog een kleine inspanning, de top van de Kalmit met het Kalmithaus bereikt. Hier kan je genieten van het uitzicht over de Rijnvallei en, met wat geluk, het Odenwald in het Noorden van het Zwarte Woud. De terugweg leidt je langs hetzelfde pad terug naar de parkeerplaats. Bij de volgende kruising kun je kiezen voor het pad met de wandelmarkering met blauw-witte streep. Als je deze weg volgt kom je door de Kaltenbrunner Vallei, naar de Kaltenbrunner woudtaverne. Hier heb je de optie om je terugtocht te vervolgen langs de blauw-witte streepmarkering. Als je echter zin hebt om een kort rondje toe te voegen kun je kiezen voor het pad met de rood-witte stipmarkering totdat je de "Hellerhütte" woudkabine bereikt. Hier kun je iets eten en drinken voordat de gele markering, en vervolgens de witte stipmarkering, totdat je weer uitkomt bij de de Kaltenbrunner woudtaverne. Neem vervolgens het pad met de blauw-witte strepen, langs het monument "Hermannsfels" voordat je de linkerkant opgaat en het pad terug naar het klooster neemt. Je gaat daarna terug naar de Waldstrasse en Alter Viehberg waarna je terugkomt bij het startpunt, het voornaamste treinstation in Neustadt .